Opolskie Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera jest oficjalnym partnerem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Centrum to miejsce pierwszego kontaktu dla przedsiębiorców zainteresowanych inwestowaniem w regionie. Do dyspozycji zainteresowanych jest baza atrakcyjnych terenów inwestycyjnych oraz bogatą ofertę nieruchomości przeznaczonych pod inwestycje zawierająca kilkaset ofert. Pracownicy Centrum pozostają w ciągłej gotowości i dyspozycji na wszystkich zainteresowanych rozpoczęciem działalności inwestycji w woj. opolskim.
Wśród wielu przykładów owocnej współpracy COIE z inwestorami powstały zakłady: Mondelez Polska, Adient, Donaldson, Aquila, FPS, Mitsui Hight Tech, Zotefoam (Skarbimierz), Polaris, Pastafood, Hongbo, IAC, Skamol, Heerema, GSS, Broekelmann, MM Systemy, UFI Filters (Opole); Monosol, Mubea, IFA, Bito, Haba-Beton (Ujazd), Metsa Tissue, Piomar (Krapkowice), Umicore (Nysa), Henniges (Prudnik), Hengst (Gogolin), Goodmils (Walce), Foosung (Kędzierzyn-Koźle) czy Schattdecor (Głuchołazy).
Zadania COIE w obszarze inwestycji:
- bezpłatne wsparcie inwestorów krajowych i zagranicznych, w tym organizacja wizyt w gminach, audytów terenów inwestycyjnych, udzielanie informacji o regionie , wsparcie w rozmowach z dostawcami mediów technicznych, informuje o zachętach inwestycyjnych dostępnych dla firm, etc.
- budowanie powiązań kooperacyjnych firm w regionie
- zaangażowanie w organizację promocji gospodarczej regionu
- rozbudowana obsługa poinwestycyjna
- współpraca branżowa
- spotkania dyrektorów działów HR
- wyspecjalizowane szkolenia z zakresu Lean Management
- wsparcie eksportu
- aktywne wsparcie samorządów w przygotowaniu ofert, promocji oferty inwestycyjnej, szkolenia dla JST.
- tworzenie platform zakupowych (np. zakup energii elektrycznej, gazu)
- spotkania benchmarkingowe
- wsparcie współpracy między firmami, a szkolnictwem.
W latach 2019-2023 COIE zrealizowało projekt szkolenia JST z zakresu obsługi inwestora celem wdrożenia jednolitych standardów związanych z przygotowaniem oferty, prezentacji, strony internetowej, materiałów promocyjnych czy tez danych dotyczących terenów inwestycyjnych.